середу, 14 жовтня 2015 р.

На допомогу тим, хто атестується

Об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагога в міжатестаційний період – важлива проблема, над реалізацією якої працюють адміністрація та атестаційні комісії навчальних закладів та освітніх установ. Більшість наших педагогів багато й плідно працюють. Але на питання, що зроблено, чого ти досяг за певний час, їм складно відповісти відразу. Саме використання технології портфоліо, що все частіше знаходить своє примінення в педагогічній практиці, дає можливість системно, глибоко, всебічно та об’єктивно оцінити педагога, проаналізувати його надбання та досягнення, прорахунки та упущення за 5 років. Адже правильно сформоване педагогічне портфоліо, як важливий інструмент самооцінки, допоможе педагогу вигідно презентувати свій досвід, неординарно розповісти про нього, продемонструвати найбільш значимі результати практичної діяльності, налаштуватися на професійне зростання.
«Портфоліо» у перекладі з англійської, італійської, французької мов означає «портфель», «папка з документами», «досьє». Портфоліо педагога – це індивідуальна папка, своєрідне досьє успіхів конкретного учителя, це спосіб фіксації, добірка документів, накопичення методичних матеріалів, які демонструють рівень підготовки та професіоналізму учителя, його вміння розв’язувати педагогічні завдання, рівень вихованості та навчальних досягнень дітей, показують рівень його шкільної, позашкільної та громадської активності, все цікаве й гідне , що засвідчує особисті досягнення педагога, внесок у розвиток освіти навчального закладу, району та прогрес у педагогічній діяльності за певний період часу.
Науковці пропонують при створенні портфоліо керуватися такими вимогами та принципами:
• Достовірна та об’єктивна самооцінка результатів
• Систематичність і регулярність само моніторингу
• Класична, творча, альтернативна структуризація матеріалів портфоліо, послідовність, логічність і лаконічність усіх письмових пояснень
• Акуратність і естетичність його оформлення
• Цілісність, тематична завершеність наявних у портфоліо матеріалів
• Наочність і обґрунтованість презентації портфоліо
Розробка власного учительського онлайн портфоліо
ВИДИ ПОРТФОЛІО
Діяльність педагога настільки багатогранна, що важко зібрати воєдино всі результати його роботи. Назва портфоліо і його форми можуть бути різними, обов’язково індивідуальними, при їх формуванні враховується багато чинників (особистість учителя, специфіка навчального предмета тощо): це створення електронного портфоліо у вигляді веб-сторінки, сайту (портфоліо досягнень, портфоліо презентацій, портфоліо тематичне, портфоліо комплексне тощо); може бути паперовий варіант у вигляді папки з документами, листа контрольно-оцінкової діяльності, творчої книжки, щоденника. Зручний спосіб презентації роботи педагога – електронні портфоліо, створені за допомогою комп’ютерних технологій: їх легко створювати, редагувати, поповнювати, компактно зберігати, зручно переносити, проводити швидкий пошук документів та у привабливій формі презентувати. Суть має бути одна – портфоліо є способом фіксації (чи демонстрації) освітніх досягнень педагога та його прагнення до самовдосконалення, але це не повинна бути «погоня» за нагородами та славою.

Немає коментарів:

Дописати коментар