Актуальність статевого виховання учнівської молоді в сучасній школі зумовлена прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевій основі, поширенням порнографії, що руйнує психіку неповнолітніх. Усе це виявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків, що нерідко спричинює розлучення.
Статеве виховання школярів передбачене і в навчальних програмах з різних предметів. Уже в молодших класах на уроках рідної мови, читання, природознавства діти пізнають, що таке сім'я, права і обов'язки у ній, взаємодопомога, сімейні традиції, материнство і батьківство, статеві відмінності в природі та суспільстві, розподіл обов'язків під час виконання роботи, чоловічі й жіночі професії. Вивчення навчальних предметів у середніх і старших класах дає широкі можливості для поглиблення й розширення цих знань учнів. Так, на уроках української літератури розкривається моральна краса рідного народу, його уявлення про щастя, під яким розуміють не лише кохання та сімейне благополуччя, а й правильний вибір місця в житті, прагнення до кращого майбутнього, поєднання особистого й суспільного. На уроках історії учні знайомляться з розвитком шлюбно-сімейних відносин, історією моногамного шлюбу, з сім'єю як соціальним явищем. На уроках правознавства - зі змістом основних положень законодавства про сім'ю, шлюб, державний захист сім'ї та дитинства.
Особлива роль у статевому вихованні учнів належить урокам біології, на яких вони отримують уявлення про розмноження і розвиток живих організмів; статеве і нестатеве розмноження; органи розмноження (будова чоловічих і жіночих статевих органів); дітородну функцію людини; вплив нікотину, алкоголю і наркотиків на спадковість; спадкові захворювання; ембріональний розвиток, гігієну вагітності; вікову періодизацію розвитку дитини; статеве дозрівання і відхилення у статевому розвитку; ранні статеві контакти та їх шкідливі наслідки; статеву гігієну та ін.
Відкритий урок з теми: "Розмноження та індивідуальний розвиток людини. Будова статевих органів" запропонувала для обговорення колегам вчитель біології ЗОШ №1 Ноздренко Людмила Василівна. На уроці старшокласники обговорювали такі важливі питання, як кохання, жіночність, мужність, шлюб.
З досвіду роботи вчителя Ноздренко Л.В.
Статеве виховання школярів передбачене і в навчальних програмах з різних предметів. Уже в молодших класах на уроках рідної мови, читання, природознавства діти пізнають, що таке сім'я, права і обов'язки у ній, взаємодопомога, сімейні традиції, материнство і батьківство, статеві відмінності в природі та суспільстві, розподіл обов'язків під час виконання роботи, чоловічі й жіночі професії. Вивчення навчальних предметів у середніх і старших класах дає широкі можливості для поглиблення й розширення цих знань учнів. Так, на уроках української літератури розкривається моральна краса рідного народу, його уявлення про щастя, під яким розуміють не лише кохання та сімейне благополуччя, а й правильний вибір місця в житті, прагнення до кращого майбутнього, поєднання особистого й суспільного. На уроках історії учні знайомляться з розвитком шлюбно-сімейних відносин, історією моногамного шлюбу, з сім'єю як соціальним явищем. На уроках правознавства - зі змістом основних положень законодавства про сім'ю, шлюб, державний захист сім'ї та дитинства.
Особлива роль у статевому вихованні учнів належить урокам біології, на яких вони отримують уявлення про розмноження і розвиток живих організмів; статеве і нестатеве розмноження; органи розмноження (будова чоловічих і жіночих статевих органів); дітородну функцію людини; вплив нікотину, алкоголю і наркотиків на спадковість; спадкові захворювання; ембріональний розвиток, гігієну вагітності; вікову періодизацію розвитку дитини; статеве дозрівання і відхилення у статевому розвитку; ранні статеві контакти та їх шкідливі наслідки; статеву гігієну та ін.
Відкритий урок з теми: "Розмноження та індивідуальний розвиток людини. Будова статевих органів" запропонувала для обговорення колегам вчитель біології ЗОШ №1 Ноздренко Людмила Василівна. На уроці старшокласники обговорювали такі важливі питання, як кохання, жіночність, мужність, шлюб.
Усе наше життя побудоване на взаємостосунках.
Стосунки між чоловіками й жінками – найскладніші в людській природі. Вони
можуть бути різними і проявлятися у різних формах. Кожна людина відчуває
потребу в цих стосунках, особливо люди прагнуть бути щасливими в коханні.
Якщо порівняти всіх людей планети, то найдужче,
чим вони відрізняються , - це стать(чоловіча й жіноча). І справді, жінки та
чоловіки дуже різні. Різні не тільки з фізіологічної точки зору, а й за
поглядами, думками, сприйняттям світу, і навіть. За статевою хромосомою: у
жінки – Х, у чоловіка – У.
Вправа 1.
«Жіночність» і «Мужність»
Сприяти
усвідомленню себе представниками певної статі, визначення ознак мужності і
жіночності.
Робота в
групах: Дівчатам: Як виглядає жіночність, в чому проявляється?
Хлопцям: Як виглядає мужність, в чому вона
проявляється?
(створюють відповідні малюнки-плакати)
Презентація своїх плакатів.
Як ви
працювали, чи важко було визначити ознаки мужності й жіночності? Чим
відрізняються малюнки?
У далекосхідному трактаті «Гілка персика» сказано:
Три джерела мають потяги людини:
Душу, розум і тіло.
Потяги душі, народжують дружбу,
Потяги розуму народжують повагу.
Потяги тіла народжують бажання
Поєднання трьох потягів народжують КОХАННЯ
Вправа 2.
«Кохання в житті людини».
Розвивати в учнів ціннісне ставлення до кохання у
взаємостосунках чоловіка й жінки.
Ви дві різні цивілізації – жіноча й чоловіча, які
хочуть об’єднатися. Перш ніж об’єднатися вони пишуть одна одній послання в
якому висловлюють свої прохання і побажання адресату.
( на листках пишуть, а потім зачитують, чи згодні виконати
прохання іншої цивілізації заради об’єднання?) – виступ учнів.
Любові – поведінки треба вчитися, як навчаються
етики, у любові існують певні ритуали техніка, яку потрібно засвоїти.
Більшість юнаків вчаться цього стихійно, часом
наслідуючи далеко не кращим зразкам.
Отже, всього цього треба вчити планомірно,
послідовно, подетально.
З досвіду роботи вчителя Ноздренко Л.В.
Немає коментарів:
Дописати коментар